Monday, March 24, 2008

Satu pendekatan perancangan ekonomi yang baik dari Presiden baru Taiwan. Merancang merancakkan ekonomi Taiwan secara :
1. Mix of tax cuts
2.Deregulation
3. Privatisation.

img181/586/houses8f21104fp9.png

So, macam mana dengan Malaysia sekarang ini. Tak ada dengar bunyi ler pula perancangan sepadu dari PM + Menteri Kewangan baru! Menteri Kewangan II pun tak berbunyi ler pulak dengan perancangan terencana.

Yang di dengar hanya dari DSAI untuk membawa pelabur dari Timur Tengah dan Syarikat besar dari China. Sape yang jadi Perdana Menteri dan Menteri kewangan sebenarnya nie?

img237/9668/tubular8f41c84cq1.png

Harapan dari Kelantan seperti yang dinyatakan oleh Dato Husam Musa, untuk membawa masuk pelabur membina 'keretapi pantas' ke Pulau Pinang dan depoh pendaratan Gas di Kelantan.

Masih ada cahaya kemajuan ekonomi untuk Malaysia rupa-rupanya dalam suasana ekonomi dunia yang suram ini. Inilah hasil 'pemacu demokrasi' yang seimbang dan baik.
-----------------------------------------------------------------------------------------
img356/7508/financialtimeslogo8e079hd9.png

S Korean pledge to transform economy

By Song Jung-a in Seoul

Published: March 23 2008 22:02 | Last updated: March 23 2008 22:02

South Korea’s new president has pledged to transform Asia’s third biggest economy through a mix of tax cuts, deregulation and privatisation, sticking to his promise to boost the country’s economic growth to 7 per cent a year in spite of the global market turmoil.

Lee Myung-bak, a former businessman who became South Korea’s president a month ago, vowed to create a better investment environment for domestic and international companies.

“Business is the foundation of the economy, and the economy will recover only when business activities are re-energised,” Mr Lee said in an interview over the weekend. “And business here means big and small companies, and the workers and management of the companies.”

The former Hyundai Construction chief executive was elected with a mandate to overhaul South Korea’s economy, which is beginning to lose momentum after four decades of export-led growth.img356/7508/financialtimeslogo8e079hd9.png

No comments: